Tiistai:

Tänään tie on ollut hyvin kuoppainen. Aamu alkoi hienosti, kun sain itseni vihdoin ja viimein aamulla kävelylle. Se teki hyvää ja olin sen jälkeen energisempi kuin yleensä. Tulisikohan siitä tapa..? Mutta aamun jälkeen olenkin joutunut väistelemään sudenkuoppia siellä sun täällä. Töissä kahvihuoneessa oli keksejä ja mustikkapiirakkaa, lounaalla pannukakkua. Töiden jälkeen menin postiin ja ruokakaupan ohi kävellessäni mieleeni tuli lempijäätelöni maku. Sitä olisi saanut juuri siitä kaupasta. Myös nälkä on vaivannut vatsaani.

Yhteenkään kuoppaan en ole kuitenkaan pudonnut! Silmäilin herkkuja, missä niitä näinkään, ja totesin, että herkkupäiväkin tulee vielä, mutta niiden aika ei ole nyt. Aion saada herkuttelun hallintaani niin, etteivät herkut enää hallitse minua, vaan minä niitä. Nälkä puolestaan on positiivinen tunne. Silloin voi ajatella olevansa terve. Eikä nälkää tarvitse paeta tai tukahduttaa. Säännölliset ruokailujen välit helpottavat nälän sietämistä. Tämänpäiväisten sudenkuoppien väistely ei oikeastaan ole ollut ollenkaan vaikeaa. Olen vain kevyesti hypellyt niiden yli harhautumatta tieltäni kertaakaan.

 

Sunnuntai:

Formuloita odotellessa... Yleensä syön niitä katsellessa jotain herkkuja, kuten jäätelöä tai sipsejä. Juomana tietenkin olisi kokis. Mutta ei tänään. Tänään olen jo ehtinyt suorittamaan kotitreenin ja söin juuri hyvän aterian. Nyt juon kahvia. Jos houkutukset hiipivät mieleen, juon vettä. Se toimii. Sitä paitsi nyt voin keskittyä siihen mitä olen tekemässä eli formuloiden katsomiseen.

Toinen viikko on takana, ja kolmas viikko tuo mukanaan yllätyksen: ns. tankkauspäivän. Silloin saan syödä jätskiä! Tankkauspäivän ideana on herätellä aineenvaihduntaa uudestaan. Päivä on minulle herkuttelupäivä, jolloin hyväksyn kaikki syömiseni. Sen jälkeen palataan dieettiin.

Tässä tuloksia tältä aamulta (vertailukohtana lähtötilanne):

Paino -3,2 kg

Vyötärö -2 cm

Lantio -2 cm

Edelleen siis oikeaan suuntaan ollaan menossa. Seuraavassa punnituksessa voi painon odottaa alkavan yhtä pienemmällä kymmenluvulla, mikä antaa huimasti lisää motivaatiota!